Aracınızla bir kaza geçirdiğiniz takdirde bunu 5 iş günü içinde sigorta şirketinize bildirmeniz gerekmektedir. Ancak kullanıcıların birçoğu kaskosunu kullanarak tamir ettirmek istedikleri hasarların yanı sıra daha önce yapmış oldukları küçük çaplı kazaları da (çizik, ezikler vs.) bu esnada düzelttirmeyi arzu ederler. Bu durum sigorta şirketi ve sigortalı arasında sorun yaşanmasına sebep olan olaylardan bir tanesi olarak dikkat çekmektedir. Bu tür tazminat talepleri olumsuz cevaplanmaktadır. Kasko sigortası genel şartlarının içerdiği hükümlere göre hasarın gerçekleşmesinden itibaren 5 iş günü içinde sigorta şirketine bu durum iletilmeli ve resmi süreç başlamalıdır. Bu süre zarfında dosyası açılmayan hasarlar değerlendirilmeye alınmazlar. Yani bugün yaptığınız tazmin talebi daha önceki kazalarınızı kapsamaz. Bu durum sigorta şirketleri için haksız bir maliyete sebep olacağı için hasar ödemelerini reddetmekte haklıdırlar.
En ucuz kasko ve trafik sigortalarına göz atmak için tıklayınız…